Studentkinje master studija arhitekture Aleksandra Gojnić i Nela Koš projektovale su u okviru predmeta "Geometrija i vizuelizacija slobodnih formi" podzmeni prolaz na raskrsnici Bulevara cara Lazara i Stražilovske ulice.
Bilo nekad sad se pripoveda... Čitaj malo postove - bedem je odavno izgubio svoju funkciju, a neko je tokom 60-70-80 godina tu postavio sve moguće instalacije, kanalizaciju i toplovod. E, ali toga nema u sanjarenjima i na starim razglednicama, već na zbilji i u stvarnosti:
Da bi podzemni prolaz to zaobišao, morao bi da bude oko 25 metara ispod površine zemlje. Čini se puno? Pa umesto "arhitektica" konsultuj građevince u istoj zgradi....
Elem, za taj trošak, može da se plati da jedan (1) policajac-saobraćajac bude na kritičnim raskrsnicama sledećih 200 godina i piše kazne nestrpljivim pešacima i vozačima...
Nemojte zaboraviti da je kompletan Bulevar cara Lazara u stvari jedan dugacak nasip nastao pre vise od 100 godina kojim je nekada isla pruga. Prolaz bi u stvari bio prokopan kroz nasip tako da tu nema podzemnih voda. Tu negde gde je danas poliklinika Papic i restoran Dva stapica je do pre 60 godina bio podvoznjak ispod pruge koja je kasnije postala bulevar. Da bi se ceo taj deo grada izjednacio sa bulevarom nasipana je zemlja i pesak tako da smo danas izgubili iz vida da je taj bulevar bio par metara visok zeleznicki nasip. Na starijim fotografijama grada i vazdusnim snimcima sve se to lepo vidi. Taj prolaz bi de fakto bio kopan kroz taj stari nasip koji je bio par metara visine od nivoa na kojem se nalazi grad. POgledajte samo koliko je Radnicka ulica u odnosu na Bulevar cara Lazara ispod njegovog nivoa. Kada iz Stevana Musica idete kolima ili peske ka Bulevaru cara Lazara na samoj raskrsnici imate uzbrdicu. To je staro penjanje na nasip tj. prugu. Stevana Musica za razliku od Sutjeske, Strazilovske, Fruskogorske nikada nije nasuta i dovedena u visinu tog starog nasipa. Zato na tom mestu jos uvek imamo blago penjanje. Pre Drugog svetskog rata kada je izgradjivan taj kraj svi koji su zidali zgrade morali su imati dva ulaza u nju. Jedan je bio u tadasnjem nivou ulice a drugi na tadasnjem prvom spratu. Kada je ceo taj kraj nasut i podignut mu nivo u visinu stare pruge onda su prizemlja postala podrumi a prvi spratovi prizemlja. Imao sam prilike da u jednoj privatnoj kolekciji starih fotografija grada vidim veliki broj fotografija sa tim ulazima jedan iznad drugog a tada mi je objasnjeno zbog cega je tako bilo zidano.
Problem nije to sto je NS izrastao i za 20 godina ima 2x vise stanovnika. Najveci problem je taj sto gradjani i kada moraju da pesace 500m moraju da idu kolima, pa onda traze parking 20min...
Najveci problem tog dela grada su podzemne vode, a to mogu da tvrdim sa 100% tacnoscu jer zivim u Radnickoj ulici. Takodje izmestanje instalacija, kanalizacija za ceo taj deo grada nije bas lako izvodljivo a kosta kao sam djavo.
Zasto su opet strpali ljude pod zemlju, kao i u centru, mozda bi resenje da se kolski saobracaj odvija podzemno bilo bolje resenje.......ugl svaka pohvala za ideju
Na mnogim mestima se javila potreba za podzemnim prolazima. Grad je izrastao, a mnoge stvari, sem stambeni prostor - zbog pranja novca mnogim lopovima, ne prate taj porast stanovnika. Umesto semafora izgraditi podzemne prolaze i nadkolovozne prelaze. Samim tim bi se ubrzao protok saobracaja i mnogo doprinelo Cistijem vaazduhu posto udisemo mnogo ugljenmonoksida.
Imamo podzemni i u centru, pa je prava vestina prolazeci kolima tim putem da se izbegnu svi koji pretrcavaju jer nece kroz podzemni. Da ne spominjem cinjenicu da na ovoj planeti, pa i u ovom gradu postoje ljudi koji se teze krecu i ne mogu da idu uz i niz klizave stepenice.
Nemoj i beskucnike, vrsenje nuzde i lutalice da zaboravis.
Tu je i problem podzemne vode koja ce poceti da izbija, pa dok se ne ispumpa...
Slazem se sa Limankom " mozda bi resenje bio pesacki most, ja sam takva resenja vidjao na zapadu i izgledaju predivno."
mostic sirine pesackog prelaza za pesake i problem resen, mi studenti smo mladi mozemo da se penjemo a profesori koji ne mogu neka to shvate kao znak da je vreme da se penzionisu
Ne vidim da su smislile nesto revolucionarno niti novo,a osim toga treba razmisljati i par koraka unapred-sta je sa kopanjem,podzemnim instalacijama,projektom,dozvolom?Osim toga,kod fakulteta gde je najveca cirkulacija mladih ljudi koji do kasno ostaju u citaonicama najmanje je potreban jos jedan klosarsko-narkomanski cumez!
Drago mi je da imamo inventivne mlade ljude. Obradovalo me je to sto sam procitala da im je mentor moj gimnazijski drug Stulic. Ne verujem da ce projekat ikada biti realizovan, ali mozda je ovo pocetna ideja za neku drugu lokaciju. Taj deo grada muci muku sa podzemnim vodama i to je osnovni razlog sto realizacija nije izvodljiva.
a pšlus košta ko svetog petra kajgana. Za vežbu nije loše ali dalje ne pije vodu.Kad se ukine Informatika biće mesta i za stalaište sa bus sa te strane.
Ne znam kako bi se lčjudi sa invaliditetom penjali uz stepenice na mosticu. Videla sam resenje u novinama, predvidele su i platforme za ovu problematiku. Mislile su i o nama, koji imaju problem sa kretanjem.
Ja još na ovom svetu nisam video podzemni pešački prolaz koji se nije pretvorio u neugledni švercersko-prosjački ćumez koji noću postaje klanac za zasede siledžija i džeparoša.
Lepo je. Ali...
Povećanje saobraćajne bezbednosti na račun povećanja kriminaliteta. Uz to, ovih dana i sami možete videti šta sve ide tuda i koliko duboko bi ova skalamerija trebala da ide. A pokretne stepenice - naravno - nebi radile.
Svaka čast devojkama na odličnoj ideji, sada očekujemo od gradskih vlasti da se ideja i sprovede u delo. Lično smatram da je potrebno barem 4 pothodnika ispod Bulevara Oslobođenja (dovoljno je samo prolaz) i to na mestima koje će vozači u NS najbolje da preciziraju. To su mesta gde vozači s oprezom voze da ne bi nesavesnog pešaka koji pretrčava kolovoz pregazili. Postojeće "zebre" bez semafora su katastrofa, kada kiša pada i noć je apsolutno od šiblja nemaš pregled da li neko pretrčava preko kolovoza ili ne pa i da ideš 30km/h velika je verovatnoća da naletiš na pešaka. Pothodnici su jedino pravo rešenje, ne semafori i ne zebre. BRAVO DEVOJKE samo napred!!! Gradonačelniče šta se čeka? :) Projektante imate, para za realizaciju mora biti.
Sve je to lepo na projektu, ali tu ima gomila podzemnih instalacija, izmedju ostalog i kanalizacioni kolektor, tako da nista od kopanja.
Mnogo jednostavnije i daleko jeftinije resenje je praviti pesacke mostice u NS i na taj nacin resavati problem guzve i pesaka. Mnogo kriticnija od ove raskrsnice je raskrsnica kod futoske pijace. Oni bi mogli lepo da se urade, da budu ukras a ne ruglo.
Prema tome, pale ste na radu, sedi 5 :-))
Ok, pohvala, mada ne vidim sta je tu revolucionarno. Odavno postoji potreba za podzemnim prolazima i pasarelama koje bi rasteretili i ubrzali saobracaj al' svi znamo da ot toga nema nista sa ovakvim politicarima i upravnim odborima nadleznih javnih preduzeca.
Ovo je odlicna ideja i treba da se investira u nju. Pitam se da li je izvodljivo jer se sada u okolini puno kopa i zidaju podzemni kanali. Ipak, mozda bi resenje bio pesacki most, ja sam takva resenja vidjao na zapadu i izgledaju predivno.
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Studentkinje arhitekture projektovale pothodnik kao rešenje za manje gužve kod Univerziteta
Novi Sad
•18.10.2013.
•06:14 > 08:40
Komentari 36
Arh
musa kesedžija
Podbaeac
Da bi podzemni prolaz to zaobišao, morao bi da bude oko 25 metara ispod površine zemlje. Čini se puno? Pa umesto "arhitektica" konsultuj građevince u istoj zgradi....
Elem, za taj trošak, može da se plati da jedan (1) policajac-saobraćajac bude na kritičnim raskrsnicama sledećih 200 godina i piše kazne nestrpljivim pešacima i vozačima...
Aleksandar Žijan
Aleksandra
Aleksandra
gradjanin
Steva-NS
Novosadjanin
Lena
100%Taksista
Ц
Misko
Sto ne naprave pasarelu nego debeli studenti ne mogu da se penju na stepenice ...
Tu je i problem podzemne vode koja ce poceti da izbija, pa dok se ne ispumpa...
Slazem se sa Limankom " mozda bi resenje bio pesacki most, ja sam takva resenja vidjao na zapadu i izgledaju predivno."
Me
nsh
Emili
Jovina
Tiberius
http://www.amusingplanet.com/2012/12/circular-pedestrian-bridge-in-lujiazui.html
pa lepo i biciklisti i pesaci da idu preko, nema guzvi i bezbedno je za sve ucesnike.
Hana
MonteDushano
sa mora
zaposlen na UNS
Petar
Povećanje saobraćajne bezbednosti na račun povećanja kriminaliteta. Uz to, ovih dana i sami možete videti šta sve ide tuda i koliko duboko bi ova skalamerija trebala da ide. A pokretne stepenice - naravno - nebi radile.
Poštovalac pravih ideja
Солунац
sasa
Mnogo jednostavnije i daleko jeftinije resenje je praviti pesacke mostice u NS i na taj nacin resavati problem guzve i pesaka. Mnogo kriticnija od ove raskrsnice je raskrsnica kod futoske pijace. Oni bi mogli lepo da se urade, da budu ukras a ne ruglo.
Prema tome, pale ste na radu, sedi 5 :-))
Alex
Rade
Limanko
Miloš
Komentari čitalaca na objavljene vesti nisu stavovi redakcije portala 021 i predstavljaju privatno mišljenje anonimnog autora.
Redakcija 021 zadržava pravo izbora i modifikacije pristiglih komentara i nema nikakvu obavezu obrazlaganja svojih odluka.
Ukoliko je vaše mišljenje napisano bez gramatičkih i pravopisnih grešaka imaće veće šanse da bude objavljeno. Komentare pisane velikim slovima u većini slučajeva ne objavljujemo.
Pisanje komentara je ograničeno na 1.500 karaktera.
Napiši komentar
NAJČITANIJE U POSLEDNJIH 72H